Auteur Topic: melodietje  (gelezen 2556 keer)

lientje

• Gast
melodietje
« Gepost op: 22 mei, 2004, 13:31:40 »
4 -4 5 6 6 -6 6 5 4 -4 5 5 -4 4 -4
4 -4 5 6 6 -6 6 5 4 -4 5 5 -4 -4 4
-5 -5 -6 -6 6 6 5 4 -4
4 -4 5 6 6 -6 6 5 4 -4 5 5 -4 -4 4

Heyhey, mijn eerste melodieteje in tabs gezet, klopt de melodie en vooral klopt de schrijfwijze?? Ben benieuwd!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Offline Jervis

• Hero Member
  • Geslacht: Man
  • Heel Nederland aan de mondharmonica!
    • Business Harmonics
Re:melodietje
« Reactie #1 Gepost op: 27 mei, 2004, 10:43:37 »
Hoera, hoera, hoera, Oh Susanna!

Is natuurlijk al miljoenen keren platgespeeld, maar nog steeds een lekker riedeltje! Probeer het ook eens te spelen met tongue-blocking en gooi er daarmee wat ritme tegenaan (tongue-slaps).

De melodie is goed weergegeven, maar ik verzoek je voortaan een andere notatiewijze te gebruiken (zie elders op dit forum onder TAB/Algemeen: hoe te taben? Waar gaat het over?). Voordeel van die andere notatiewijze is dat de meest gebruikte noten noten op de mondharmonica (de Draw notes 1 t/m 6) zonder voorvoegsel worden weergegeven. Voor het nummer dat jij hebt uitgekozen werkt dat voordeel niet (het is in 1e positie, dus veel Blow-notes) maar dat is dan even pech.

In "mijn" notatiewijze (gebaseerd op David Barrett's methode) is de eerste regel:
+4  4 +5 +6 +6  6 +6 +5 +4  4 +5 +5 4  +4  4

Well, I come from Alabama with a banjo on my knee!
Groet,
Jervis

lientje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 01 juni, 2004, 15:30:38 »
Okido,

Oja, wat bedoel je met tongue-blocking -slaps?
En eerste positie?

Kijk je ook eens op tabs gevraagd, kheb er een stukje opgezet... In de juiste schrijfwijze, ongelooflijk h?, al maakt dat niet zoveel verschil vind ik... maja, iedereen zelfde is misschien simpelder

Thanx

Offline Jervis

• Hero Member
  • Geslacht: Man
  • Heel Nederland aan de mondharmonica!
    • Business Harmonics
« Reactie #3 Gepost op: 01 juni, 2004, 22:49:47 »
Hoi Lientje,
wat ik bedoel met tongue-blocking en tongue-slaps en 1e positie? Dat is eigenlijk meer een onderwerp voor de rubriek "De Lerarenkamer" (zie elders op dit forum). Kijk de berichten daar maar eens na, en als je nog een vraag hebt stel die vraag dan daar. Ik beantwoord 'm graag.
Groet,
Jervis